onsdag 13 augusti 2008

Det är lite som att livet går på sparlåga här idag. Jag är verkligen skittrött och det stör mig. Katterna är också trötta och ligger o sover som utslagna kämpar i min säng. Jag funderar lite på att tränga mig ner där också och sova en stund med dom, men det känns så... slött. Har satt upp lite fina kort längs ett sidenband på en av mina garderobsdörrar så lite har jag fått gjort idag trots allt. Blev himla nöjd, tycker om att ha fina saker på väggarna. De rosa/röda korten med prinsessor köpte jag i Gbg för ett par veckor sen, och jag vill inte riktigt skicka iväg dom. Inte när jag blir såhär glad av att ha dom på väggen här hemma. De är gjorda av Malin Leijonberg. Den lilla texten om att varje kvinna är en vardagsprinsessa som är tryckt på baksidan får mig att le stort var gång jag läser den:-) Det svarta kortet har en vän gjort, Ella, en riktig konstnär är hon. Jag o mamma var och hälsade på henne på Unikum för några år sen, ett ställe väl värt ett besök. Det är en Konstskola för vuxna med lätt utvecklingsstörning och den ligger i Simrishamn. Jag har nog aldrig varit så "fångad" av en utställning som av den vi såg när vi hälsade på där. Alla konstnärerna hade sin egna stil, och det var så mycket själ i verken. "Love takes time" står det på kortet. På det lila pappret som hänger underst har jag själv skrivit "Jag är alltid beskyddad", affirmationen jag fick med mig från healingen förra veckan. Jag är mycket för att ha saker som betyder något för mig hängandes på väggarna o kylskåpet här hemma, så jag ser dom riktigt ofta. Det får mig att må bra.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Fint!
Du har väl sett Malins blogg också (http://snyggemalin.blogspot.com/)? Skojig och läsvärd.

Linnéa sa...

Tackar! nä, jag har faktiskt inte kollat där... ska göra det direkt!:-)