torsdag 23 april 2009

Praktikslut och vårvärme.


Sista dagen på praktiken idag och jag är så himla nöjd. Blir alltid lika lycklig när någon talar om för mig att jag kommer bli en bra arbetsterapeut och idag hände det igen. Gånger flera! Jag hade köpt choklad och lagt i personalrummet, får hoppas det uppskattas trots att säkert hälften av dom som jobbar där är viktväktare. Skrev på kortet att chokladbitarna inte innehåller några viktväktarpoints utan endast kärlekspoints. Det har varit lärorika fem veckor och idag fick jag äran att hålla i en av grupperna. Förutom allt jag lärt mig om psykiatri så har jag även fått min egen kreativitet väckt. Kliet i fingrarna, pyssellusten. Det känns att det är vår, plötsligt orkar jag saker. Jag har lärt mig makramé-teknik och var på panduro och köpte vaxat bomullsgarn i förrgår så att jag kunde fortsätta hemma. Ampeln jag knöt på praktiken har jag hängt upp här hemma, med blomman jag fick av en av mina handledare i.

Senaste veckan har varit en blandning av förtvivlan och lycka. Jag är så lycklig att jag har så många änglar runtomkring mig, för det har jag. Människor är underbara, det finns så fina personer, både vänner och de jag inte känner som bara visat värme utan att egentligen ha någon anledning att göra det. En av dom som hjälpt mig allra mest fick en tavla idag, en jag gjort själv. Jag är riktigt nöjd med den.

Jag trivs hemma igen, jag har tvättat och städat massor i veckan. Blomman jag hängt upp gör sitt till och jag kan andas igen. Har skrivit första dikten på säkert två år, den är inte bra men det känns bra att skriva igen. Strax kommer en kattflicka på besök hit, hon ska bo här hos mig och pojkarna ett par dagar. Hoppas att hon och Alfons ska fastna för varandra så att det blir några småttingar sen.

Jag är lite stolt över mig själv nu, faktiskt.

1 kommentar:

Ullabella sa...

vad glad jag blir att läsa att du är lite gladare nu....uppskattning får du och med den äran..klart för du är ju så duktig och ditt varma stora hjärta...det klappar för så många..det märks...

fin ampel du gjort...perfekta gåvor dessutom!!!bara pyssla vidare..

kram till dig nu och ha den skönaste av helger!