fredag 10 april 2009

Påsk!





If a bird can sing with a broken wing
You’ll learn to bend when the wind blows
The leaves may fall, but the trees stand tall
This is a bump in the road
Dont give up, you will make it
Dont give up, you will make it

Out of the dark
Into the light
Over the edge
Over your life


Påsk är fint, en av de bästa högtiderna tycker jag… trots att det inte är så himla mycket traditioner bundet till det i familjen längre. Torup = perfekt påsk, så kommer det alltid att vara. Nu när vi inte har Torup så blir det inte påsk på samma vis. Tur är kanske det, för jag betvivlar att upplevelsen av påskäggsletande och godisfrukost med kusinerna hade varit densamma nu, kanske bäst att bara behålla minnet av det. Låta det bli mer idylliskt för varje år som går. Men visst var det underbart. Bästa påskpresenten ever är i alla fall att mormors operation verkar ha gått bra, allt annat kan faktiskt kvitta just nu.

Hillevi är hemma på besök och det är underbart. Äntligen kan vi leva rövare alla tre tillsammans igen - om än bara för en liten vecka. Solen lyser lyckligt och imorgon blir det till att rida islandshäst. Jag är en fegis, bara att erkänna, och det känns rätt farligt. Hästar är farliga. Jag vill ha en liten lat häst som bara följer efter de andra och helst inte gillar att springa. Allra helst ska den vara så liten så att jag når ner med fötterna, men då kanske den inte orkar kånka runt på mig mer än tio minuter – dålig idé. Dock är jag sugen som tusan, trots oro. Jag kanske blir helt häst-frälst. Faktum är att jag bara suttit på en häst ett par gånger i mitt liv och då just bara satt jag och åkte runt. Antar att det blir mest åka runt denna gången också, men jag väljer att kalla det rida.
Om jag överlever det så blir det fest på kvällen. Jag befarar att jag kommer betraktas som gamling där, men det är ju aldrig nån som gissat rätt på min ålder förr så jag kan ju ljuga. Hej jag heter Linnéa och jag är nitton och ett halvt… Eh… kanske inte.

Nu blir det träning(jag är hyfsast flitig med det faktiskt, det är tillfredsställande), sen påskmiddag på skarpan. Yeah, jag gillar familjeliv:-)

Ps. nej... jag har inte börjat jogga. Ds.

GLAD PÅSK!

1 kommentar:

Ullabella sa...

söt du är!!! glad jag blir att se dig....trist att kärleken inte höll..men du..fel på dig..no no..aldrig i livet..ni kanske helt enkelt inte skulle va ett par..låt ditt hjärta vandra vidare till en annan!! du är värd det allra bästa...

kram från syster i falkenberg =)