fredag 12 mars 2010

Life is Good!

Life is good, Umeå is good!
Lite som att komma hem faktiskt, jag har visserligen inte hunnit utforska omgivningarna då gårdagen mest bestod av resande - men jag gillar atmosfären. Det är kanske här jag ska bo?? Jag känner mig lugn, tempot känns lägre. Till och med datorn och kaffebryggaren är långsammare än hemma!
Det är precis som att få vara i en liten pausbubbla ett tag och jag älskar det. Ångesten för C-uppsatsen ligger där jag lämnade den och jag ska ta tag i det efter helgen - jag tänker inte bry mig om den nu. Solen lyser för övrigt och jag funderar på att ge mig ut en sväng om en stund, trots min brist på lokalsinne. Det är lite av en befrielse att vara på ett ställe där man inte känner någon, jag ser fram emot fest ikväll - med enbart nytt folk. Jag är inte ens ledsen att det bara är slask och dåligt skidväder, ser istället fram emot att få se Umeå, äta brunch på Scandic och välkomna våren! Det viktigaste är dessutom ändå att träffa syrran.

Tänker inte sammanfatta året som gått, det som inte finns i textformat. Det är bättre att se framåt. Jag växer och är snart färdigutbildad med allt vad det innebär. Vet inte om min längtan efter annat än studentliv är en konsekvens av att jag vet att jag snart är klar, eller om det helt enkelt kommer automatiskt efter sådär tre år. Jag känner det i alla fall, är mätt på det. Jag känner en intensiv längtan att få komma ut i den riktiga världen. Spänd över att få prova mina vingar, men samtidigt bor en stor rädsla för att misslyckas i mig.

Jag känner mig mer levande än på länge, med allt vad det innebär. Mer känslor - jag fascineras över all kraft som bor i mig. Jag har upptäckt att det bor en styrka att bli riktigt förbannad i mig, men att jag också kan bli mer intensivt lycklig nu än jag erfarit förut. Jag tror mer och mer på att allt man går igenom gör en starkare, det mesta kan vändas till något positivt. Mitt hem har genomgått en utveckling tillsammans med mig, ny soffa, ommöblering, ny hylla. Jag tror jag kan känna mig trygg och trivas där igen. För det är ju det man ska ha ett hem till!

Nu - sova en stund(blev inte många timmar i natt då jag va galet sockerkickad och hade druckit cola precis innan sovdags). Sen blir det fixa lite fredagssnacks till tentaskrivarna som kommer hem vid ett. De kan behöva det till sin öl!:-)

Inga kommentarer: