måndag 28 juli 2008

I'll follow you into the dark

Jag vaknade på ett ljuvligt sätt idag. Hela magen full av lugn och hjärtat fyllt av lycka. Jag tillhör visserligen den skara som allra oftast vaknar med ett leende, men jag blir ändå lika tacksam varje gång det händer:-) Lugnet fick jag med mig hem från Göteborg, det var den finaste helgen jag haft i sommar. Låg kvar i sängen en hel timme i morse och gosade med katterna, tänk att jag saknar dem när jag är borta bara över en natt. Alfons är som en liten skugga som följer mig vart jag går nu när jag är tillbaks. Torsten ligger demonstrativt på min nya godisrosa väska för att jag inte ska gå iväg. För han vet att det är när jag tar väskan som jag är på språng.

Det är en sån dag idag, när saker jag funderat på blir helt solklara. Jag har känt att jag vill göra en ny tatuering, men inte vetat vad. Tänkte att det kommer jag på när det är dags. Plötsligt var det så självklart, det ska stå samma sak på mig som på lillstrumpa givetvis. I'll follow you into the dark... det är ju så det är. Inte bara åt ena hållet, utan ömsesidigt. Inget jag någonsin kommer ångra. Både lillstrumpa och villevi ska tatuera sig snart så om jag bara kan bestämma mig vart jag vill ha de väl valda orden så kan vi gå tillsammans.
Mina framtida jobbdrömmar har också utvecklats de senaste dagarna, och drömmar måste man ha. Det är nog få som hade satt min drömarbetsplats vidare högt på listan, men var sak på sin plats. Varje person på rätt ställe.

Ikväll tog jag årets första dopp i havet. Svalkande, silkeslent och härligt. Ett kvällsdopp var det, helt befriat från måsten som att ligga och sola efteråt. Det är helt enkelt inte min grej att ligga och svettas på stranden, då är jag hellre lite blek. Månadens första glass från glasskulturen köpte jag också denna måndag, vinbärsglass!

Inga kommentarer: