onsdag 25 mars 2009

Lista!

Lista om mig
Den här listan hittade jag i Lisas blogg, och tyckte att den var festlig och ett bra sätt att komma igång att skriva lite igen.

Lovar du att vara ärlig? Ohyeah


Du heter: Linnéa

Smeknamn: nea, spättan, loppan, linny

Låt som när du är ledsen sörjer till? Beror på varför jag är ledsen. Just nu, If There's A Rocket Tie Me To eller Run med Snow Patrol... finns många egentligen men jag kan inte komma på nån bra just nu.

Beroende av: Hm... kramar och närhet, kaffe(ja, nu igen). Knäckebröd kan nog nästan räknas som ett beroende också.

Vem behöver du mest just nu: närhet.

Vad tror folk om dig? Att jag alltid är glad och de som inte känner mig tror att jag är ovanligt bekymmersfri. Att jag alltid har en kram att bjuda på.

Stämmer det? Delvis. Jag är nästan alltid glad när jag är med andra människor, men skulle jag inte vara det så märks det(vanligtvis) inte.
Nej, jag är inte bekymmersfri, men det krävs väldigt mycket för att knäcka mig. Kramar har jag alltid, däremot kramar jag inte gärna någon jag inte tycker om även om det bara är en "hälsnings-kram". Ska det vara så ska det vara med kärlek - men den kärleken omfattar de flesta i min närhet.

Vad får du oftast komplimanger för? Min förmåga att sprida glädje och värme runt mig, min omtänksamhet och att jag är söt...(varav det sista är något jag har sjukt svårt att ta till mig)

Vad säger du för att imponera på någon? Haha, jag är inte så speciellt mycket för att imponera... brukar väl spela pajas så slipper jag fundera på att vara imponerande.

Hur imponerar man på dig? Med ärlighet och äkta självkänsla.

Brukar du skratta för dig själv? Ja, absolut.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Nu har jag slutat:-)"

Var bor du? i Lund

Trivs du där: oja

Äger du några converse: Jajemen, ett par i typ jeanstyg. Mycket fina!

Sprit, cider, vin eller öl: Helst öl eller rödvin, annars torr cider. Gin o tonic är också en favorit... gillar det mesta som inte är för sött eller ren sprit.

Brukar du bli för full: Det händer. Blir lätt full, och vantrivs inte med att vara onykter så länge jag har koll, och då lär det ju inte räknas som -för full-.

Vad har du för mobil operatör: Telia

Är du allergisk i mot något: Eh, JA. Gluten-, och laktosintolerant, gräs- och kvalsterallergi.

Har du haft sex idag: Nope

Nästa mål i ditt liv: Skaffa mig ett liv typ.. bli glad och sluta planera utifrån att nån annan ska höra av sig.

Hur svarar du i mobilen: Hallå:-) eller hej min sköna... beror väl på vem som ringer.

Vem ringde du senast? Amanda

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Planerade fredagen samt bestämde TV-kväll ikväll.

Antal timmar sömn inatt: 7 ungefär.

Sov du ensam: Nej. Torsten låg vid fötterna och Alfons bredvid huvudkudden.

Brukar du komma i tid: Ja, hatar att känna mig sen.

När mår du bra: När jag är med människor jag tycker om.

När blev du fotad senast: Var nog i fredags.

Hur känner du dig nu: Lite ledsen och orkeslös... men starkare än på säkert en månad.

Vanligaste färg på dina kläder: Grå eller rosa.

Vad tycker du om fötter: Oftast tycker jag fötter är gulliga... sötfula liksom... men de får ju vara välskötta annars är det bara äckligt. Barnfötter är bland det sötaste som finns.

Vad saknar du: Pengar, R, värme.

Hade du en bra kväll igår: Ja, den var prima.

Favorit dryck på morgonen: Kaffe med mjölk, saft... eh... jag vet ovana.

Rakar du benen: Ja.

När brukar du oftast gå och lägga dig: runt elva.

Är du blyg? Inte speciellt.

Sysslar du med någon idrott: Hehe... räknas skridskoskolan? fast där har jag ju inte varit på ett par veckor visserligen.

Vill du hellre ha mail än brev: Bådeoch.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja, det gör jag nog.

Har du spytt offentligt: Mm... en gång.

Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Svårt.

Är du nöjd med ditt liv: Nja, delvis.

Är du bortskämd: Nej, det tror jag inte.

Vad gör du i morgon: Praktik på dagpsykiatrin.

Vad är det värsta du vet? Elakhet, brist på empati, ovisshet... med mera.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Jag slösar inte;-)

Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Står still i huvudet. Gillar dock Carolina Gynning för att hon är sig själv.

Vad längtar du till? Vet inte riktigt... nåt nytt. Lycka.

Har du bra vänner och äkta vänskap? JA, och det uppskattar jag nåt enormt.

Vad använder du för shampoo? Nåt Elvital... just nu.

Vad är det finaste du fått? Kärlek från människor i min omgivning.

En speciell dag du minns: Inget jag tänker skriva här(ärlighet var det ju).

Hur gammal är du: 23

Tycker du om någon just nu: Ja

Om fem månader: Har jag precis slutat på mitt sommarjobb och vilar upp mig inför skolstarten.

Du samlar på: Massor.

Gröna eller röda äppeln: Röda absolut.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Olika.

Gillar du golf: Vet inte riktigt för jag har aldrig testat, men jag är fördomsfull och tycker det ser töntigt ut(fy på mig!).

Vilken tid gick du upp idag: 8

Har du sovit i din egna säng inatt: Jadå

Har du strumpor på dig nu: Ja, ett par fula lila som jag köpt på rea.

Är det okej att gråta: Ja, både okej och nyttigt.

När grät du senast: I söndags.

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Betala tillbaka till csn och slippa ta mer studielån till att börja med. Åka på semester.

Bär du glasögon eller linser: Inget av det, men jag har glasögon i en låda här.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nä.

När går du upp ur sängen en helgmorgon: varierar, finessen är väl att inte vara tvungen att gå upp nån viss tid.

Har du piercing: Mm.. i örat. Den i läppen är halv-igenväxt men jag gjorde ett tappert försök att göra om den på egen hand i lördags. Gick väl sådär.

Vill du gifta dig: Vet inte.

Vill du ha barn: Ja, det vill jag.

Solar du ofta: Älskar att sitta i solen lagom stunder. Tycker det är långtråkigt att ligga på stranden.

Är du bra på att laga mat: Haha, nä det skulle jag inte påstå. Åtminstone finns inte intresset där.

Är du flygrädd: Nej

Hur vig är du: Sådär lagom liksom.

Är du musikalisk? Ja, har skitbra gehör men är inte så bra på att sjunga.

Vad dricker du helst när du är törstig: Lättdryck.. (jag vet... vatten är nyttigare)

Vilken är din favoritglass: Kulglass och piggelin.

Tror du på ett liv efter döden: Ja.

Tycker du om sushi: Japp.

Vad äter du helst när du ser på film: Popcorn. Godis på bio.

Bor dina föräldrar tillsammans: Ja.

Har du tandläkarskräck: Nej

Är du morgon- eller kvällsmänniska: Varierar.

Vilken ögonfärg har du: Blå

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja

Biter du på naglarna: Nej, det gör jag inte.

Röker du: Nej.

Hur ofta tränar/motionerar du: Tränar helst 3ggr i veckan, rör på mig ganska mycket i allmänhet.

Senaste låt du hörde: The Killers, "Losing Touch"

Ah... detta va ju riktigt trevligt. Mer listor åt folket! Nu blir det kaffe här, kan ju fira att sommarjobb för 8 veckor är fixat. Ikväll blir det kvalitetstid med lillasyster, det innebär att äta godis(eller nåt annat mindre hälsosamt) till Anna Skipper på TV.

Inga kommentarer: